ТОП-100 сучасних інструментів для навчання та викладання

Цікаво, а чи є щось таке у нашому щоденному цифровому побуті, що не можна було б використати для навчання та викладання?  Тоді пропоную ознайомитись зі щорічним рейтингом від Центру технологій для навчання та роботи (Centre for Learning & Performance Technologies), складеним за результатами опитування двох тисяч працівників сфери освіти зі США, Британії, інших країн ЄС. Цей рейтинг доводить, що нема. Більше того Facebook та YouTube, — традиційні "пожирачі часу", яких із повним правом можуть недолюблювати батьки сучасної молоді — перебувають у TOP-10 рейтингу, і нагадують, що треба вчитись користуватися і такими звичними нам ресурсами для того аби вони збагачували, а не відбирали. Бо можливості наведених у рейтингу інструментів безмежні.
З відомих традиційних (які одразу створювались з метою надання освітніх послуг) онлайн-навчальних платформ у сотню найкращих потрапили edX, Coursera, Udemy, та Khan Academy. Але варто відзначити, що всі вони перебувають в кінці рейтингу, поступаючись іншим не традиційним інструментам. Адже, для використання традиційних, потрібна першочергова мотивація з отримання знань, тоді як інші не традиційні поєднують ці можливості і можуть допомогти та навчити навіть підсвідомо.  
Наведемо сценарій застосування Facebook, — під час перегляду стрічки новин користувач може підписатись на такі корисні спільноти як "Відкрита Школа: Хмарні сервіси в освіті", "Нові стандарти вищої освіти", "Prometheus", "Навчаємося з Google", "TED", "TED-Ed", "Освіта.ua", "Edutopia", "Educa-tional Technology", "Конфознайко" "Університет онлайн", "Юридична Література | Юридическая Литература | Legal Literature", "МЕДІАШКОЛА ПРОФЕСОРА ГАННИ ОНКОВИЧ", "Філософія в Україні", "ІКТ-навчання педагогів України", "Вивчаємо eduCLOUD Moodle (відкритий курс для викладачів України)", "Українська сучасна література", "ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА"…, і повідомлення з них будуть розбавляти здавалось би розважальний контент стрічки користувача справді корисними повідомленнями, ознайомившись з якими, формується нова база знань та уявлень, що зайвий раз підтверджує думку автора про появу такого нового класу навчальної літератури як — "Гібридна навчальна література" — використання всіх сучасних засобів масової інформації "ЗМІ" у якості навчальної літератури. Отже, вміння користуватись нетрадиційними інструментами для навчальної і викладацької діяльності, демонструє рівень вмотивованості студента, або професіоналізм викладача.
Детальніше ознайомитись з рейтингом можна за цим посиланням (http://c4lpt.co.uk/directory/top-100-tools/), а також переглянути презентації та пояснення стосовно кожного інструменту, а також довідатись як виглядав цей рейтинг в попередні роки!


2015 Top 100 Tools

·                                 01 – Twitter
·                                 02 – YouTube
·                                 03 – Google Search
·                                 04 – Google Docs/Drive
·                                 05 – PowerPoint
·                                 06 – Dropbox
·                                 07 – Facebook
·                                 08 – WordPress
·                                 09 – Skype
·                                 10 – Evernote
·                                 11 – Prezi
·                                 12 – Wikipedia
·                                 13 – Pinterest
·                                 14 – LinkedIn
·                                 15 – Moodle
·                                 16 – iPad and Apps
·                                 17 – Kahoot
·                                 18 – Blogger
·                                 19 – PowToon
·                                 20 – SlideShare
·                                 21 – WhatsApp
·                                 22 – Google Chrome
·                                 23 – Google Hangouts
·                                 24 – SnagIt
·                                 25 – Audacity
·                                 26 – Articulate Storyline
·                                 27 – Screencast-O-matic
·                                 28 – Yammer
·                                 29 – Padlet
·                                 30 – Word
·                                 31 – Camtasia
·                                 32 – Socrative
·                                 33 – Khan Academy
·                                 34 – Adobe Connect
·                                 35 – TEDTalks & TEDEd
·                                 36 – Feedly
·                                 37 – Canvas
·                                 38 – Adobe Captivate
·                                 39 – Edmodo
·                                 40 – Google+
·                                 41 – iSpring
·                                 42 – Diigo
·                                 43 – Google Scholar
·                                 44 – Coursera
·                                 45 – SharePoint
·                                 46 – OneNote
·                                 47 – Explain Everything
·                                 48 – Videoscribe
·                                 49 – Pocket
·                                 50 – Nearpod
·                                 51 – Office Mix
·                                 52 – Gmail
·                                 53 – Udutu
·                                 54 – Google Translate
·                                 55 – Keynote
·                                 56 – Excel
·                                 57 – Jing
·                                 58 – Adobe Photoshop
·                                 59 – Google Apps
·                                 60 – Scoopit
·                                 61 – Schoology
·                                 62 – Outlook
·                                 63 – GoAnimate
·                                 64 – SurveyMonkey
·                                 65 – Kindle & App
·                                 66 – Google Maps
·                                 67 – Notability
·                                 68 – Google Sites
·                                 69 – Quizlet
·                                 70 – Sway
·                                 71 – Vimeo
·                                 72 – WebEx
·                                 73 – Instagram
·                                 74 – Firefox
·                                 75 – iTunes & iTunesU
·                                 76 – iMovie
·                                 77 – Blackboard Collaborate
·                                 78 – MovieMaker
·                                 79 – Poll Everywhere
·                                 80 – TweetDeck
·                                 81 – Canva
·                                 82 – Trello
·                                 83 – Slack
·                                 84 – IFTTT
·                                 85 – EDpuzzle
·                                 86 – Flipboard
·                                 87 – Udemy
·                                 88 – TodaysMeet
·                                 89 – ThingLink
·                                 90 – Easygenerator
·                                 91 – Lectora
·                                 92 – Haiku Deck
·                                 93 – Piktochart
·                                 94 – Adobe Acrobat Pro
·                                 95 – Blackboard Learn
·                                 96 – Wordle
·                                 97 – Mentimeter
·                                 98 – SoftChalk
·                                 99 – edX
·                                 100 – Delicious

Дана стаття була опублікована в тижневику "Освіта". 
№3-4   20  —  27  січня  2016 р.. С.3.
Юрій Коноваленко 
асистент кафедри 
педагогіки і психології вищої школи 
Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тьютори, Едвайсери, Коучі, Фасилітатори, Ментори, Наставники розбираємось хто це

Як вчителю з користю використовувати соцмережі на уроках

Як отримати залік або допуск до іспиту, якщо ви ні разу не відвідували пари та не здавали жодних робіт