ТОП-100 сучасних інструментів для навчання та викладання

Цікаво, а чи є щось таке у нашому щоденному цифровому побуті, що не можна було б використати для навчання та викладання?  Тоді пропоную ознайомитись зі щорічним рейтингом від Центру технологій для навчання та роботи (Centre for Learning & Performance Technologies), складеним за результатами опитування двох тисяч працівників сфери освіти зі США, Британії, інших країн ЄС. Цей рейтинг доводить, що нема. Більше того Facebook та YouTube, — традиційні "пожирачі часу", яких із повним правом можуть недолюблювати батьки сучасної молоді — перебувають у TOP-10 рейтингу, і нагадують, що треба вчитись користуватися і такими звичними нам ресурсами для того аби вони збагачували, а не відбирали. Бо можливості наведених у рейтингу інструментів безмежні.
З відомих традиційних (які одразу створювались з метою надання освітніх послуг) онлайн-навчальних платформ у сотню найкращих потрапили edX, Coursera, Udemy, та Khan Academy. Але варто відзначити, що всі вони перебувають в кінці рейтингу, поступаючись іншим не традиційним інструментам. Адже, для використання традиційних, потрібна першочергова мотивація з отримання знань, тоді як інші не традиційні поєднують ці можливості і можуть допомогти та навчити навіть підсвідомо.  
Наведемо сценарій застосування Facebook, — під час перегляду стрічки новин користувач може підписатись на такі корисні спільноти як "Відкрита Школа: Хмарні сервіси в освіті", "Нові стандарти вищої освіти", "Prometheus", "Навчаємося з Google", "TED", "TED-Ed", "Освіта.ua", "Edutopia", "Educa-tional Technology", "Конфознайко" "Університет онлайн", "Юридична Література | Юридическая Литература | Legal Literature", "МЕДІАШКОЛА ПРОФЕСОРА ГАННИ ОНКОВИЧ", "Філософія в Україні", "ІКТ-навчання педагогів України", "Вивчаємо eduCLOUD Moodle (відкритий курс для викладачів України)", "Українська сучасна література", "ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА"…, і повідомлення з них будуть розбавляти здавалось би розважальний контент стрічки користувача справді корисними повідомленнями, ознайомившись з якими, формується нова база знань та уявлень, що зайвий раз підтверджує думку автора про появу такого нового класу навчальної літератури як — "Гібридна навчальна література" — використання всіх сучасних засобів масової інформації "ЗМІ" у якості навчальної літератури. Отже, вміння користуватись нетрадиційними інструментами для навчальної і викладацької діяльності, демонструє рівень вмотивованості студента, або професіоналізм викладача.
Детальніше ознайомитись з рейтингом можна за цим посиланням (http://c4lpt.co.uk/directory/top-100-tools/), а також переглянути презентації та пояснення стосовно кожного інструменту, а також довідатись як виглядав цей рейтинг в попередні роки!


2015 Top 100 Tools

·                                 01 – Twitter
·                                 02 – YouTube
·                                 03 – Google Search
·                                 04 – Google Docs/Drive
·                                 05 – PowerPoint
·                                 06 – Dropbox
·                                 07 – Facebook
·                                 08 – WordPress
·                                 09 – Skype
·                                 10 – Evernote
·                                 11 – Prezi
·                                 12 – Wikipedia
·                                 13 – Pinterest
·                                 14 – LinkedIn
·                                 15 – Moodle
·                                 16 – iPad and Apps
·                                 17 – Kahoot
·                                 18 – Blogger
·                                 19 – PowToon
·                                 20 – SlideShare
·                                 21 – WhatsApp
·                                 22 – Google Chrome
·                                 23 – Google Hangouts
·                                 24 – SnagIt
·                                 25 – Audacity
·                                 26 – Articulate Storyline
·                                 27 – Screencast-O-matic
·                                 28 – Yammer
·                                 29 – Padlet
·                                 30 – Word
·                                 31 – Camtasia
·                                 32 – Socrative
·                                 33 – Khan Academy
·                                 34 – Adobe Connect
·                                 35 – TEDTalks & TEDEd
·                                 36 – Feedly
·                                 37 – Canvas
·                                 38 – Adobe Captivate
·                                 39 – Edmodo
·                                 40 – Google+
·                                 41 – iSpring
·                                 42 – Diigo
·                                 43 – Google Scholar
·                                 44 – Coursera
·                                 45 – SharePoint
·                                 46 – OneNote
·                                 47 – Explain Everything
·                                 48 – Videoscribe
·                                 49 – Pocket
·                                 50 – Nearpod
·                                 51 – Office Mix
·                                 52 – Gmail
·                                 53 – Udutu
·                                 54 – Google Translate
·                                 55 – Keynote
·                                 56 – Excel
·                                 57 – Jing
·                                 58 – Adobe Photoshop
·                                 59 – Google Apps
·                                 60 – Scoopit
·                                 61 – Schoology
·                                 62 – Outlook
·                                 63 – GoAnimate
·                                 64 – SurveyMonkey
·                                 65 – Kindle & App
·                                 66 – Google Maps
·                                 67 – Notability
·                                 68 – Google Sites
·                                 69 – Quizlet
·                                 70 – Sway
·                                 71 – Vimeo
·                                 72 – WebEx
·                                 73 – Instagram
·                                 74 – Firefox
·                                 75 – iTunes & iTunesU
·                                 76 – iMovie
·                                 77 – Blackboard Collaborate
·                                 78 – MovieMaker
·                                 79 – Poll Everywhere
·                                 80 – TweetDeck
·                                 81 – Canva
·                                 82 – Trello
·                                 83 – Slack
·                                 84 – IFTTT
·                                 85 – EDpuzzle
·                                 86 – Flipboard
·                                 87 – Udemy
·                                 88 – TodaysMeet
·                                 89 – ThingLink
·                                 90 – Easygenerator
·                                 91 – Lectora
·                                 92 – Haiku Deck
·                                 93 – Piktochart
·                                 94 – Adobe Acrobat Pro
·                                 95 – Blackboard Learn
·                                 96 – Wordle
·                                 97 – Mentimeter
·                                 98 – SoftChalk
·                                 99 – edX
·                                 100 – Delicious

Дана стаття була опублікована в тижневику "Освіта". 
№3-4   20  —  27  січня  2016 р.. С.3.
Юрій Коноваленко 
асистент кафедри 
педагогіки і психології вищої школи 
Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тьютори, Едвайсери, Коучі, Фасилітатори, Ментори, Наставники розбираємось хто це

Як отримати залік або допуск до іспиту, якщо ви ні разу не відвідували пари та не здавали жодних робіт

Завдання які можна використовувати для роботи зі студентами педагогічних спеціальностей.