Студентські проекти для інклюзивної освіти і не тільки.


Пропоную декілька проектів, які можна виконувати при роботі зі студентами факультетів корекційної освіти.
Тільки лінивий не говорить про важливість проектів під час навчання. Та в освітніх закладах, особливо гуманітарного спрямування їх виконують справді обмаль, а подекуди йде просто підміна понять. Тому хочу запропонувати декілька, на мою думку цікавих, та головне важливих проектів, які можна буде використовувати і після їх реалізації, які не потраплять на полицю архіву, чи не загубляться в тисячах електронних листів.

Перший проект: Аудіювання книг та підручників.
Його можуть виконати студенти в будь якій кількості та будь яких часових межах. Він може бути завданням на наступну пару, залежно від його масштабу. Або навіть курсовою роботою, з описом всіх етапів діяльності та кінцевими підсумками.

Приклад: Група з 15 студентів озвучує підручники, за якими самі працюють та готуються до практичних і семінарських занять. Проект може бути чітко регламентований, де кожному студенту дається рівна за обсягом кількість тем, які вони мають озвучити. Комусь дістається роль куратора та оформлювача проекту. Або інший варіант, на мою думку більш доцільний. Це коли студентам оголошується зміст проекту а всі організаційні моменти вони вирішують самі. Таким чином, крім очевидної роботи з озвучення підручника або книги, вони зможуть опанувати такі компетенції, як:
- робота в групі\колективі\команді,
- уміння вар’ювати власним часом, ставити цілі, визначати пріоритети,
- вирішувати комплексні проблеми,  
- використовувати сучасні інформаційно комп’ютерні технології (ІКТ),
- виявляти та розвивати лідерські якості,
- виявляти та розвивати критичне мислення,
- організаторські якості\управління проектом,
- виконавчі,
- комунікативні,
- дослідницькі,
- презентувати ідеї та результати роботи,
- відповідальність (адже, не виконавши свою частину завдання, можна підставити всю команду).

Таким чином можна створити цілу базу найсвіжішої навчальної літератури руками студентів, надавши їм хорошу освіту, велику кількість компетенцій, та, головне, отримати в підсумку продукт, який зможе принести користь людям.

Наступні проекти пропоную як варіації до першого:

- Створення відео-роликів з сурдоперекладом. 
Наприклад до популярних сьогодні онлайн-курсів. Адже кожен з них має відео частину з лекційним матеріалом, що можна було б доповнити, як це роблять телеканали, сурдоперекладом. Під час реалізації таких проектів в повній мірі застосовувалась би концепція змішаного навчання.

- Створення субтитрів до тих же онлайн курсів, фільмів і т.п.  
- В рамках співпраці з музеями та галереями, можна було б створювати аудіо-описовий супровідник для відвідувачів, як з особливими потребами так і звичайний, за аналогом досвіду європейських та світових закладів культури та мистецтв.


Юрій КОНОВАЛЕНКО.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як вчителю з користю використовувати соцмережі на уроках

Тьютори, Едвайсери, Коучі, Фасилітатори, Ментори, Наставники розбираємось хто це

Як отримати залік або допуск до іспиту, якщо ви ні разу не відвідували пари та не здавали жодних робіт