Освітні гаджети для діяльності в 2017 році

Ось і розпочався новий календарний рік. В цифрах він ілюструє той факт, що друге десятиліття ХХІ століття по-трохи підбирається до свого завершення. Час стрімкий. А як в його леті еволюціонував педагогічний інструментарій? З цим намагаюсь розібратись на власному прикладі викладацької діяльності.

Для цього зробив ось таке фото. На ньому знаходяться всі інструменти, якими користуюсь у викладацькій діяльності та при підготовці до пар. Якщо коротко, то їх можна назвати – «Чудова сімка», як одноіменний голлівудський фільм. 
Пронумерував всі інструменти за важливістю для себе. Звісно, у інших педагогів можуть бути інші потреби та пріоритети. Та саме такий перелік мені видається в цій конфігурації єдино правильним.
Отже, спробую пояснити, що тут зображено і для чого та чому без цього ні минулого року, ні вже точно в 2017-му, не можна якісно провадити свою педагогічну діяльність.
1. Комп’ютер. В моєму випадку - це ноутбук. Та й для більшості, саме останній, буде більш виграшним інструментом, адже він мобільний і ним можна користуватись в будь якому місці. Це головний і незамінний інструмент в педагогічній діяльності, адже дає безмежну кількість варіацій свого використання. В моєму сценарії це і робоча конячка на якій я пишу, зберігаю файли, комунікую з колегами та студентами, перевіряю їхні роботи, завдання, тести і т.п.. Також це той інструмент, без якого в наших, зазвичай недостатньо технічно обладнаних аудиторіях, складно провести якісну пару. Що я маю на увазі. Нажаль, більшість ВНЗ не має в кожній аудиторії проектора. Хоча це, напевно, після комп’ютера та телефона найпотрібніша річ в діяльності. Але за сьогоднішніми критеріями абсолютно не підйомна з матеріального боку для особистого володіння педагогом. Тому ноутом заміняю проектор, демонструючи відео, ілюстрації, презентації та інші візуалізації. Детальніше можна не розписувати, адже всі розуміють значимість цього інструмента не тільки в педагогічній діяльності, а й в будь якій. Минулорічний всесвітній економічний форум в Давосі підтвердив це, наводячи статистику, що до 2025 року в світі не залишиться сфер, де працюватимуть без взаємодії з ПК.
2. Смартфон – так, саме смарт (розумний), а не звичайна «звонилка». Адже смартфон, по суті, може замінити повністю ноутбук. Хоч деякі види робіт все ж зручніше виконувати на комп’ютері. Це я про набір текстів та роботу з їх великими об’ємами. Смартфон дає значно збільшує можливості для якісної діяльності. Найперше, певно це комунікація з колегами, студентами. Одним повідомленням сповістити членів кафедри про засідання, провести опитування, вирішити питання — все це робиться в лічені кліки, чи вірніше сказати, тапи по екрану. Зручно, дешево, легко. Для мене смартфон це мов весь світ у кишені. До того як стати власником такого гаджету (це початок 2010 року), буду відвертим, я прочитав не більше 100 книжок. Зараз це моя середня кількість літератури на рік. Я завжди любив читати, та з смартфоном, я чесно кажучи, став книжковим маніяком. Тому що з його допомогою читати просто та зручно. В транспорті, а я на це витрачаю дві години на день, в ліжку, в черзі, де завгодно - витягаєш телефон і всі бібліотеки та видавництва світу в тебе перед очима. Ти обираєш зручний шрифт, не губиш, де зупинився, а електронні версії книжок сьогодні в тричі дешевші за друковані аналоги, про безкоштовні взагалі мовчу… Також смартфон, не просто інструмент — це скриня з інструментами. Диктофон, фото- та відео- камера, це ті речі без яких в 2017-му році ніяк. Записувати власні виступи, робити відео-лекції для учнів та студентів. Аналізувати власну діяльність. Без цього сьогодні неможливо. І, певно ще один головний пункт смартфон дає можливість роздати інтернет на ноутбук. Адже без відео з Ютубу, без електронної пошти, Гуглдиску на парах нічого робити.
3. Портативна колонкаЯ є великим прихильником ТЕД конференції і часто демонструю на парах своїм студентам певні виступи або їх фрагменти. Ми їх аналізуємо, обговорюємо. Але тут якісний, інколи просто гучний звук, — дуже важлива річ. Аби кожен студент почув виступ. Портативна колонка не потребує підключення до мережі. А це дуже важливо, бо якщо проекторів годі й чекати, то в окремих аудиторіях важко знайти і дві розетки. Одну апріорі відводимо під ноутбук. Отож, колонка дає можливість озвучити візуальний ряд, який ви демонструєте студентам. А інколи, варто підключити мікрофон, аби вас просто було краще чути.
4. Портативна батарея. В народі це називають павербанк. Тут все просто, якщо використовуєш смартфон як відеокамеру, і в той же час, роздаєш з нього інтернет на ноутбук, заряд батереї тане на очах. Вихід один – павербанк. Особисто я використовую досить місткий на 10 тис.. В вище зазначеному сценарії: запис трьох пар на відео, це приблизно 5 годин, плюс інтернет на комп’ютер, — зарядженого телефону та батареї завжди вистачає. Впевнений, можна було б і більше, але не було нагоди, аби перевірити. Та, в будь якому разі, батарея в сьогоднішніх реаліях потрібна і щоб потім по дорозі додому можна було в транспорті почитати новини або якусь книжку, а розряджений телефон не став цьому на заваді. Тож рекомендую озброїтись таким інструментом.
5. Штатив. Ви вже зрозуміли, що важливою компетентністю є вміння і можливість знімати відео для навчального процесу. Адже вчителі та викладачі нині працюють з поколінням, яке звикло сприймати інформацію з екранів. І в своїй більшості, поза екранами, її не сприймає і не хоче сприймати. Але якщо гора не йде до Магомеда, треба йти до неї і переносити себе по той бік екрана. В цьому, без штатива не обійтись. Їх існує безліч, різних за ціною, розміром. Я обрав великий (165 сантиметрів), бо він практичний, і підходить для більшості сценаріїв використання. З його допомогою записую відеолекції для студентів, записую власні пари, аби потім проглянути і зробити самодіагностику, зрозуміти, що вийшло, що ні, що сказав добре, що не дуже. Та й, взагалі коли студенти в кінці семестру маніпулюють: - «А ви нам цього не казали чи не задавали». Завжди можна увімкнути їм записану пару і розставити всі крапки над і J.
6. Тримач смартфону для штативу. Дуже важлива річ. Без неї штатив, по суті, і не потрібен. Якщо до нього немає змоги прикрутити смартфон. Адже фотокамеру не завжди зручно з собою носити. А відео зі смартфону можна ж одразу відправити в Ютуб, або переслати на пошту, чи завантажити в Гуглдиск. Тому такий тримач дуже потрібен і є просто необхідним інструментом.
7. Фотокамера. Тут все просто, коли потрібна справді якісна картинка — без професійної камери не обійтись. Адже це і чудове HD відео, і хороші знімки. Словом, професійна річ. Для створення відео курсів — незамінний інструмент.

Ось такий огляд\рекомендація обов’язкових з моєї точки зору інструментів для сучасної педагогічної діяльності. Звичайно, можна сказати, що без більшої половини з цих гаджетів можна обійтись. Але тоді дайте відповідь самим собі: а ви справді сучасний педагог? І, по-друге, для життя в якому часі навчаєте своїх учнів та студентів, у майбутньому, чи минулому?

Коментарі

  1. Справді, "професійний набір" сучасного викладача!

    ВідповістиВидалити
  2. В одного нашого колеги ще в арсеналі була лазерна указка, яку він використовував частково не по призначенню... Під час написання модульних робіт або на екзамені викривав нею тих, хто списував )))

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Тьютори, Едвайсери, Коучі, Фасилітатори, Ментори, Наставники розбираємось хто це

Як вчителю з користю використовувати соцмережі на уроках

Як отримати залік або допуск до іспиту, якщо ви ні разу не відвідували пари та не здавали жодних робіт