Освітні гаджети для діяльності в 2017 році
Ось і розпочався новий календарний рік. В цифрах він
ілюструє той факт, що друге десятиліття ХХІ століття по-трохи підбирається до
свого завершення. Час стрімкий. А як в його леті еволюціонував педагогічний
інструментарій? З цим намагаюсь розібратись на власному прикладі викладацької
діяльності.
Для цього зробив ось таке фото. На ньому знаходяться
всі інструменти, якими користуюсь у викладацькій діяльності та при підготовці
до пар. Якщо коротко, то їх можна назвати – «Чудова сімка», як одноіменний
голлівудський фільм.
Пронумерував всі інструменти за важливістю для себе.
Звісно, у інших педагогів можуть бути інші потреби та пріоритети. Та саме такий
перелік мені видається в цій конфігурації єдино правильним.
Отже, спробую пояснити, що тут зображено і для чого та
чому без цього ні минулого року, ні вже точно в 2017-му, не можна якісно провадити
свою педагогічну діяльність.
1. Комп’ютер. В моєму випадку - це ноутбук. Та й для
більшості, саме останній, буде більш виграшним інструментом, адже він мобільний
і ним можна користуватись в будь якому місці. Це головний і незамінний
інструмент в педагогічній діяльності, адже дає безмежну кількість варіацій
свого використання. В моєму сценарії це і робоча конячка на якій я пишу,
зберігаю файли, комунікую з колегами та студентами, перевіряю їхні роботи,
завдання, тести і т.п.. Також це той інструмент, без якого в наших, зазвичай
недостатньо технічно обладнаних аудиторіях, складно провести якісну пару. Що я
маю на увазі. Нажаль, більшість ВНЗ не має в кожній аудиторії проектора. Хоча
це, напевно, після комп’ютера та телефона найпотрібніша річ в діяльності. Але
за сьогоднішніми критеріями абсолютно не підйомна з матеріального боку для
особистого володіння педагогом. Тому ноутом заміняю проектор, демонструючи
відео, ілюстрації, презентації та інші візуалізації. Детальніше можна не
розписувати, адже всі розуміють значимість цього інструмента не тільки в педагогічній
діяльності, а й в будь якій. Минулорічний всесвітній економічний форум в Давосі
підтвердив це, наводячи статистику, що до 2025 року в світі не залишиться сфер,
де працюватимуть без взаємодії з ПК.
2. Смартфон – так, саме смарт (розумний), а не звичайна
«звонилка». Адже смартфон, по суті, може замінити повністю ноутбук. Хоч деякі
види робіт все ж зручніше виконувати на комп’ютері. Це я про набір текстів та
роботу з їх великими об’ємами. Смартфон дає значно збільшує можливості для
якісної діяльності. Найперше, певно це комунікація з колегами, студентами.
Одним повідомленням сповістити членів кафедри про засідання, провести
опитування, вирішити питання — все це робиться в лічені кліки, чи вірніше
сказати, тапи по екрану. Зручно, дешево, легко. Для мене смартфон це мов весь
світ у кишені. До того як стати власником такого гаджету (це початок 2010
року), буду відвертим, я прочитав не більше 100 книжок. Зараз це моя середня
кількість літератури на рік. Я завжди любив читати, та з смартфоном, я чесно
кажучи, став книжковим маніяком. Тому що з його допомогою читати просто та
зручно. В транспорті, а я на це витрачаю дві години на день, в ліжку, в черзі,
де завгодно - витягаєш телефон і всі бібліотеки та видавництва світу в тебе
перед очима. Ти обираєш зручний шрифт, не губиш, де зупинився, а електронні
версії книжок сьогодні в тричі дешевші за друковані аналоги, про безкоштовні
взагалі мовчу… Також смартфон, не просто інструмент — це скриня з
інструментами. Диктофон, фото- та відео- камера, це ті речі без яких в 2017-му
році ніяк. Записувати власні виступи, робити відео-лекції для учнів та
студентів. Аналізувати власну діяльність. Без цього сьогодні неможливо. І,
певно ще один головний пункт смартфон дає можливість роздати інтернет на
ноутбук. Адже без відео з Ютубу, без електронної пошти, Гуглдиску на парах
нічого робити.
3. Портативна колонка. Я є великим прихильником ТЕД конференції і часто
демонструю на парах своїм студентам певні виступи або їх фрагменти. Ми їх
аналізуємо, обговорюємо. Але тут якісний, інколи просто гучний звук, — дуже
важлива річ. Аби кожен студент почув виступ. Портативна колонка не потребує
підключення до мережі. А це дуже важливо, бо якщо проекторів годі й чекати, то
в окремих аудиторіях важко знайти і дві розетки. Одну апріорі відводимо під
ноутбук. Отож, колонка дає можливість озвучити візуальний ряд, який ви
демонструєте студентам. А інколи, варто підключити мікрофон, аби вас просто
було краще чути.
4. Портативна батарея. В народі це називають павербанк. Тут все просто,
якщо використовуєш смартфон як відеокамеру, і в той же час, роздаєш з нього
інтернет на ноутбук, заряд батереї тане на очах. Вихід один – павербанк.
Особисто я використовую досить місткий на 10 тис.. В вище зазначеному сценарії:
запис трьох пар на відео, це приблизно 5 годин, плюс інтернет на комп’ютер, —
зарядженого телефону та батареї завжди вистачає. Впевнений, можна було б і
більше, але не було нагоди, аби перевірити. Та, в будь якому разі, батарея в сьогоднішніх
реаліях потрібна і щоб потім по дорозі додому можна було в транспорті почитати
новини або якусь книжку, а розряджений телефон не став цьому на заваді. Тож
рекомендую озброїтись таким інструментом.
5. Штатив. Ви вже зрозуміли, що важливою компетентністю є
вміння і можливість знімати відео для навчального процесу. Адже вчителі та
викладачі нині працюють з поколінням, яке звикло сприймати інформацію з
екранів. І в своїй більшості, поза екранами, її не сприймає і не хоче
сприймати. Але якщо гора не йде до Магомеда, треба йти до неї і переносити себе
по той бік екрана. В цьому, без штатива не обійтись. Їх існує безліч, різних за
ціною, розміром. Я обрав великий (165 сантиметрів), бо він практичний, і
підходить для більшості сценаріїв використання. З його допомогою записую
відеолекції для студентів, записую власні пари, аби потім проглянути і зробити
самодіагностику, зрозуміти, що вийшло, що ні, що сказав добре, що не дуже. Та
й, взагалі коли студенти в кінці семестру маніпулюють: - «А ви нам цього не казали
чи не задавали». Завжди можна увімкнути їм записану пару і розставити всі
крапки над і J.
6. Тримач смартфону для
штативу. Дуже важлива
річ. Без неї штатив, по суті, і не потрібен. Якщо до нього немає змоги
прикрутити смартфон. Адже фотокамеру не завжди зручно з собою носити. А відео
зі смартфону можна ж одразу відправити в Ютуб, або переслати на пошту, чи
завантажити в Гуглдиск. Тому такий тримач дуже потрібен і є просто необхідним
інструментом.
7. Фотокамера. Тут все просто, коли потрібна справді якісна
картинка — без професійної камери не обійтись. Адже це і чудове HD відео, і хороші
знімки. Словом, професійна річ. Для створення відео курсів — незамінний
інструмент.
Ось такий огляд\рекомендація обов’язкових з моєї точки
зору інструментів для сучасної педагогічної діяльності. Звичайно, можна
сказати, що без більшої половини з цих гаджетів можна обійтись. Але тоді дайте
відповідь самим собі: а ви справді сучасний педагог? І, по-друге, для життя в
якому часі навчаєте своїх учнів та студентів, у майбутньому, чи минулому?
Справді, "професійний набір" сучасного викладача!
ВідповістиВидалитиВ одного нашого колеги ще в арсеналі була лазерна указка, яку він використовував частково не по призначенню... Під час написання модульних робіт або на екзамені викривав нею тих, хто списував )))
ВідповістиВидалитиЧудовий набір :)
ВідповістиВидалити