Освітні гаджети для діяльності в 2017 році

Ось і розпочався новий календарний рік. В цифрах він ілюструє той факт, що друге десятиліття ХХІ століття по-трохи підбирається до свого завершення. Час стрімкий. А як в його леті еволюціонував педагогічний інструментарій? З цим намагаюсь розібратись на власному прикладі викладацької діяльності.

Для цього зробив ось таке фото. На ньому знаходяться всі інструменти, якими користуюсь у викладацькій діяльності та при підготовці до пар. Якщо коротко, то їх можна назвати – «Чудова сімка», як одноіменний голлівудський фільм. 
Пронумерував всі інструменти за важливістю для себе. Звісно, у інших педагогів можуть бути інші потреби та пріоритети. Та саме такий перелік мені видається в цій конфігурації єдино правильним.
Отже, спробую пояснити, що тут зображено і для чого та чому без цього ні минулого року, ні вже точно в 2017-му, не можна якісно провадити свою педагогічну діяльність.
1. Комп’ютер. В моєму випадку - це ноутбук. Та й для більшості, саме останній, буде більш виграшним інструментом, адже він мобільний і ним можна користуватись в будь якому місці. Це головний і незамінний інструмент в педагогічній діяльності, адже дає безмежну кількість варіацій свого використання. В моєму сценарії це і робоча конячка на якій я пишу, зберігаю файли, комунікую з колегами та студентами, перевіряю їхні роботи, завдання, тести і т.п.. Також це той інструмент, без якого в наших, зазвичай недостатньо технічно обладнаних аудиторіях, складно провести якісну пару. Що я маю на увазі. Нажаль, більшість ВНЗ не має в кожній аудиторії проектора. Хоча це, напевно, після комп’ютера та телефона найпотрібніша річ в діяльності. Але за сьогоднішніми критеріями абсолютно не підйомна з матеріального боку для особистого володіння педагогом. Тому ноутом заміняю проектор, демонструючи відео, ілюстрації, презентації та інші візуалізації. Детальніше можна не розписувати, адже всі розуміють значимість цього інструмента не тільки в педагогічній діяльності, а й в будь якій. Минулорічний всесвітній економічний форум в Давосі підтвердив це, наводячи статистику, що до 2025 року в світі не залишиться сфер, де працюватимуть без взаємодії з ПК.
2. Смартфон – так, саме смарт (розумний), а не звичайна «звонилка». Адже смартфон, по суті, може замінити повністю ноутбук. Хоч деякі види робіт все ж зручніше виконувати на комп’ютері. Це я про набір текстів та роботу з їх великими об’ємами. Смартфон дає значно збільшує можливості для якісної діяльності. Найперше, певно це комунікація з колегами, студентами. Одним повідомленням сповістити членів кафедри про засідання, провести опитування, вирішити питання — все це робиться в лічені кліки, чи вірніше сказати, тапи по екрану. Зручно, дешево, легко. Для мене смартфон це мов весь світ у кишені. До того як стати власником такого гаджету (це початок 2010 року), буду відвертим, я прочитав не більше 100 книжок. Зараз це моя середня кількість літератури на рік. Я завжди любив читати, та з смартфоном, я чесно кажучи, став книжковим маніяком. Тому що з його допомогою читати просто та зручно. В транспорті, а я на це витрачаю дві години на день, в ліжку, в черзі, де завгодно - витягаєш телефон і всі бібліотеки та видавництва світу в тебе перед очима. Ти обираєш зручний шрифт, не губиш, де зупинився, а електронні версії книжок сьогодні в тричі дешевші за друковані аналоги, про безкоштовні взагалі мовчу… Також смартфон, не просто інструмент — це скриня з інструментами. Диктофон, фото- та відео- камера, це ті речі без яких в 2017-му році ніяк. Записувати власні виступи, робити відео-лекції для учнів та студентів. Аналізувати власну діяльність. Без цього сьогодні неможливо. І, певно ще один головний пункт смартфон дає можливість роздати інтернет на ноутбук. Адже без відео з Ютубу, без електронної пошти, Гуглдиску на парах нічого робити.
3. Портативна колонкаЯ є великим прихильником ТЕД конференції і часто демонструю на парах своїм студентам певні виступи або їх фрагменти. Ми їх аналізуємо, обговорюємо. Але тут якісний, інколи просто гучний звук, — дуже важлива річ. Аби кожен студент почув виступ. Портативна колонка не потребує підключення до мережі. А це дуже важливо, бо якщо проекторів годі й чекати, то в окремих аудиторіях важко знайти і дві розетки. Одну апріорі відводимо під ноутбук. Отож, колонка дає можливість озвучити візуальний ряд, який ви демонструєте студентам. А інколи, варто підключити мікрофон, аби вас просто було краще чути.
4. Портативна батарея. В народі це називають павербанк. Тут все просто, якщо використовуєш смартфон як відеокамеру, і в той же час, роздаєш з нього інтернет на ноутбук, заряд батереї тане на очах. Вихід один – павербанк. Особисто я використовую досить місткий на 10 тис.. В вище зазначеному сценарії: запис трьох пар на відео, це приблизно 5 годин, плюс інтернет на комп’ютер, — зарядженого телефону та батареї завжди вистачає. Впевнений, можна було б і більше, але не було нагоди, аби перевірити. Та, в будь якому разі, батарея в сьогоднішніх реаліях потрібна і щоб потім по дорозі додому можна було в транспорті почитати новини або якусь книжку, а розряджений телефон не став цьому на заваді. Тож рекомендую озброїтись таким інструментом.
5. Штатив. Ви вже зрозуміли, що важливою компетентністю є вміння і можливість знімати відео для навчального процесу. Адже вчителі та викладачі нині працюють з поколінням, яке звикло сприймати інформацію з екранів. І в своїй більшості, поза екранами, її не сприймає і не хоче сприймати. Але якщо гора не йде до Магомеда, треба йти до неї і переносити себе по той бік екрана. В цьому, без штатива не обійтись. Їх існує безліч, різних за ціною, розміром. Я обрав великий (165 сантиметрів), бо він практичний, і підходить для більшості сценаріїв використання. З його допомогою записую відеолекції для студентів, записую власні пари, аби потім проглянути і зробити самодіагностику, зрозуміти, що вийшло, що ні, що сказав добре, що не дуже. Та й, взагалі коли студенти в кінці семестру маніпулюють: - «А ви нам цього не казали чи не задавали». Завжди можна увімкнути їм записану пару і розставити всі крапки над і J.
6. Тримач смартфону для штативу. Дуже важлива річ. Без неї штатив, по суті, і не потрібен. Якщо до нього немає змоги прикрутити смартфон. Адже фотокамеру не завжди зручно з собою носити. А відео зі смартфону можна ж одразу відправити в Ютуб, або переслати на пошту, чи завантажити в Гуглдиск. Тому такий тримач дуже потрібен і є просто необхідним інструментом.
7. Фотокамера. Тут все просто, коли потрібна справді якісна картинка — без професійної камери не обійтись. Адже це і чудове HD відео, і хороші знімки. Словом, професійна річ. Для створення відео курсів — незамінний інструмент.

Ось такий огляд\рекомендація обов’язкових з моєї точки зору інструментів для сучасної педагогічної діяльності. Звичайно, можна сказати, що без більшої половини з цих гаджетів можна обійтись. Але тоді дайте відповідь самим собі: а ви справді сучасний педагог? І, по-друге, для життя в якому часі навчаєте своїх учнів та студентів, у майбутньому, чи минулому?

Коментарі

  1. Справді, "професійний набір" сучасного викладача!

    ВідповістиВидалити
  2. В одного нашого колеги ще в арсеналі була лазерна указка, яку він використовував частково не по призначенню... Під час написання модульних робіт або на екзамені викривав нею тих, хто списував )))

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Тьютори, Едвайсери, Коучі, Фасилітатори, Ментори, Наставники розбираємось хто це

Як отримати залік або допуск до іспиту, якщо ви ні разу не відвідували пари та не здавали жодних робіт

Завдання які можна використовувати для роботи зі студентами педагогічних спеціальностей.